Deze website maakt gebruik van cookies.

Collectieve promotie

Podia staan voor de continuïteit van de stedelijke en lokale ontmoeting tussen publiek en podiumkunst. Ons uiteindelijke doel is breed gewaardeerde, goed functionerende podia voor iedereen in Nederland die het theater of concertgebouw wil bezoeken. Met oog voor de verschillen en de kracht van de gezamenlijkheid van onze podia, participeren we in de samenwerkingsverbanden digitalisering en collectieve promotie van de podiumkunsten - voor vergroting van de zichtbaarheid en het publieksbereik door een effectieve marketingstrategie, onderzoek en beschikbare data.

De VSCD wil haar (collectieve) promotieactiviteiten zoals de VSCD-prijzen in de toekomst overdragen aan de sector om een impuls te geven aan de collectieve promotie. In samenwerking met de NAPK en de VVTP doen wij onderzoek naar de oprichting van een promotie-entiteit. In de Stichting Promotie Theater- & Concertbezoek zien wij een geschikte partner om onze promotieactiviteiten over te nemen en uit te breiden. De SPTC zal in 2020 bezig gaan met een heroriëntatie naar een verbreding van de doelstelling en activiteiten op het gebied van promotionele activiteiten en de stichting om te vormen naar een brede entiteit met tripartite basis in het bestuur (presenteren, produceren en onafhankelijke specialisten) en in financiering.

De nieuwe organisatie heeft drie doelstellingen:

  1. Beheer en optimalisatie van de PodiumCadeaukaart om een groter bereik en opbrengst te kunnen realiseren (huidige taak);
  2. Uitvoering en beheer van de promotionele activiteiten, waaronder de VSCD-prijzen en het Nationaal Theaterweekend;
  3. Verzorgen van activiteiten (waaronder campagnes) in het kader van de Collectieve Promotie voor Podiumkunsten.